Papryka typu blok – uprawa papryki w tunelach

Papryka typu blok, to odmiana papryki czerwonej, słodkiej. Papryka jest jednym z najchętniej uprawianych warzyw w naszym kraju. Jest nie tylko tania, ale i zdrowa. Odznacza się między innymi przyspieszaniem spalania tłuszczu, poprawia nastrój, pozytywnie wpływa na skórę oraz posiada duże ilości witaminy C. Papryka w Polsce zbierana jest zazwyczaj na początku jesieni. Zawsze możemy zakupić jednak paprykę w sklepie. Papryka należy do rodziny warzyw psiankowatych. W ten sposób spokrewniona jest blisko z pomidorami oraz bakłażanami. Co ciekawe w wielu krajach początkowo papryka uważana była za roślinę ozdobną i co jeszcze bardziej intrygujące – trującą.

Papryka choć odznacza się wieloma zaletami, nie jest polecana osobom, które borykają się z problemami układu pokarmowego. Może ona bowiem powodować podrażnienia. Jeśli jednak narzekamy na zwolnioną przemianę materii, to polecana jest ona jako rozwiązanie tego problemu. Pozytywnie wpływa ona na procesy trawienne, łagodzi wzdęcia oraz zaparcia.

Papryka nie jest wskazana dla osób, które borykają się z reumatyzmem. Ostra papryka nie jest także polecana małym dzieciom oraz osobom starszym. Pozostali mogą śmiało po nią sięgać. Papryka świetnie sprawdzi się jako dodatek do kanapek, czy sałatek.

Papryka zawiera mnóstwo witaminy C. Papryka stanowi bogatsze źródło witaminy C, niż cytryna, która z tego słynie. Nie traci jej także zbyt wiele w czasie obróbki cieplnej. Szybciej bowiem osiąga miękkość. Papryka posiada także sporo witamin z grupy B. Odznacza się także dużą zawartością wapnia, potasu, żelaza oraz magnezu. Dlatego dobrze wpływa na nasze samopoczucie, układ nerwowy oraz kości i mięśnie. Papryka reguluje także ciśnienie krwi oraz chroni przed zwapnieniem naczyń krwionośnych. Ze względu na zawarty w niej błonnik, odznacza się ułatwianiem pracy układu pokarmowego. Papryki w zależności od odmiany i koloru różnią się także witaminami, które zawierają. Papryka czerwona np. dobrze wpływa na cerę. Papryka zielona bogata jest w kwas foliowy, a papryka żółta w witaminę E.