Skip to main content
  1. „- Te dzisiejsze dzieciaki nic nie robią tylko w tym Interencie siedzą.”

Trwają wakacje, za oknami upał a przeciętny nastolatek siedzi teraz przed komputerem i surfuje po Internecie. Nikogo to nie dziwi, choć wiadomo, rodzice widzieliby swoje pociechy na boisku goniące za piłką. Nie dostrzegają, że wstają do pracy i robią to samo on job. Otwierają się ogromne możliwości dla branży reklamowej. Reklamodawcy wykorzystują każdą wolną przestrzeń na stronie WWW by przekazać odbiorcy informacje co jest teraz naj, on top czy trendy. Reklama mruga, błyszczy albo świszczy i zwraca uwagę. Wydaje się skuteczniejsza niż ogłoszenia w TV lub prasie – teraz człowiek chce wszystko wiedzieć on-click. Szczególnie, że niezobowiązujące „klik” staje się pierwszym krokiem do poznania produktu i jego nabycia.

  1. Czym jest marketing internetowy?

Marketing w internecie moim zdaniem w obecnym kształcie powinien koncentrować się na budowaniu całokształtu wizerunku (niezależnie czego – osoby, produktu czy firmy) w sieci. Brzmi ogólnikowo? Postaram się sprecyzować. W czasach powszechnej obecności w internecie “wszystkich i wszystkiego” każda nasza działalność w jego obrębie staje się powoli działaniem marketingowym. Doskonałym przykładem jest tutaj portal społecznościowy Facebook. Umieszczając na nim swoje wypowiedzi, zdjęcia oraz generując mnóstwo różnorakiej treści, tworzymy dla swoich znajomych (z większością których stanowi on jedyny sposób komunikacji) interaktywne środowisko, po którym poruszając się, kreują swoją opinię na nasz temat. Tę samą zasadę uwzględnić należy budując profesjonalny wizerunek dla klientów, czy to przy pomocy fanpage’a, strony internetowej, czy też bloga (które swoją drogą zdają się przeżywać obecnie swój renesans), który musi być interesujący dla odbiorcy, i (co ważniejsze moim zdaniem) spójny. Każda działalność powinna być przemyślana i przejrzysta. Na tym tle królować wydaje się minimalizm przy jednocześnie sprawnie skonstruowanej treści oraz praktycznych rozwiązaniach graficzno-interfejsowych w przypadku stron internetowych (no i recz jasna jej pozycjonowanie nie pozostaje bez znaczenia).

  1. Witamy w e-świecie, tajemniczym, zaskakującym, a zarazem olśniewającym. Wchodzisz, robisz pierwszy krok a tu…wyskakuje ogromny, zachwycający kolorami i ukazujący geniusz pomysłodawcy- pop up. Rozreklamuje nawet najmniej potrzebny i niezbędny produkt i każdy zapragnie go mieć. Gdy już uda Ci się znaleźć magiczny krzyżyk, umożliwiający zamknięcie tego nieproszonego gościa, nagle twoim oczom ukazuje się dumnie wiszący na szczycie strony baner. Niczym flaga na maszcie z dumą i wzniosłością zachęca byś wszedł i poznał, co kryje to tajemniczo i intrygująco brzmiące hasło. Zapraszamy! Lecz bez obaw, jeśli się nie skusisz i tak do nas dotrzesz. Czekasz na ważną wiadomość, wchodzisz na pocztę, a tu ukrył się nasz mały chochlik- świeżutki newsletter, bądź też przygotowany specjalnie dla Ciebie reprezentant e-mail marketingu. I to jeszcze nie wszystko, czym może zaskoczyć Cię marketing internetowy. Cdn…
  2. Marketing internetowy. Marketing. Słowo zaczerpnięte z języka angielskiego, brak bezpośredniego tłumaczenia na język polski. „Działania mające na celu poznanie potrzeb konsumentów, ustalenie wielkości produkcji oraz metod dystrybucji, sprzedaży i reklamy towarów”. Celna analiza. Szybka reakcja. Kształtowanie ludzkich zachowań. Naszej rzeczywistości. Internetowy. Przymiotnik od słowa „Internet”. Skrót od angielskiego „inter-network”, w tłumaczeniu dosłownym „między-sieć”. Od końca lat 60 XX wieku zdołał raz na zawsze zmienić świat. Człowiek dostał drugie, wirtualne życie. Nowe możliwości. Szanse i zagrożenia. Marketing internetowy – stara gra na nowym terytorium.
  3. Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy (e-pr) jest to forma promocji towarów i usług skierowana do bieżących i potencjalnych klientów. Jak wskazuje nazwa, jest prowadzony w Internecie. Najczęściej kojarzony jest z reklamą, ale zajmuje się również sprzedażą, budowaniem wizerunku marki, badaniami marketingowymi oraz obsługą klienta. E-pr korzysta z internetowych narzędzi marketingowych, takich jak: poczta elektroniczna, reklama online, serwis internetowy, program lojalnościowy, biuletyn elektroniczny. Marketing internetowy wspiera tradycyjny, pozwalając jednocześnie na bardziej interaktywną komunikację i docierając do wybranych grup osób. Internet umożliwia gromadzenie informacji o obecnych lub/i potencjalnych klientach, generuje ich potrzeby i w ten sposób pracuje nad wizerunkiem firmy. Znając zainteresowania klientów, można tworzyć zindywidualizowane produkty, z którymi klienci będą się identyfikowali.

  1. Czym jest marketing internetowy?

W XXI wieku niewątpliwie najważniejszym i najpotężniejszym medium stał się Internet. Zawładnął on wszystkimi dziedzinami naszego życia oraz jest warunkiem koniecznym egzystencji współczesnego biznesu. Nie dziwi fakt, iż zasięg Internetu wkracza w coraz to nowe dziedziny. Jedną z nich jest marketing oraz reklama. Obecnie trudno sobie wyobrazić promocję produktu bez rozpowszechnienia informacji na jego temat drogą cyfrową chociażby poprzez miażdżąco popularne portale społecznościowe. Kampanie reklamowe realizowane drogą „social media” należą do najefektywniejszych ze względu na bardzo szeroki dostęp oraz możliwość pozyskania lojalności odbiorcy oraz maksymalnej personalizacji oferty względem klienta, którego chcemy nią zainteresować. Marketing internetowy, prowadzony skutecznymi i popularnymi kanałami jest niezbędnym elementem łańcucha reklamy oraz ma szanse wyprzeć całkowicie inne środki stając się tym samym najskuteczniejszą drogą pozyskiwania i kontrolowania klientów.

  1. Marketing internetowy można rozpisać swoistym równaniem:
[Znajomość Rynku danych usług i towarów * (Promocja + Reklama) + spełnianie Oczekiwań   klientów poprzez Indywidualne podejście * Atrakcyjny dla odbiorców produkt] – Schematyczne rozwiązania = MARKETING

Społeczeństwo + Komunikacja = sieci Kontaktów …+ nowe Kanały Docierania do potencjalnych odbiorców + Bezpośredniość * InterAktywność = INTERNET

Połączenie marketingu i Internetu daje nowoczesny obszar, w którym promocja, reklama, czy sprzedaż konkretnych produktów i usług ma szansę dotrzeć jednocześnie do wielu odbiorców. Przy tym jednak z perspektywy pojedynczego użytkownika ma szansę wyglądać na zindywidualizowaną i bardziej bezpośrednią niż reklama tradycyjna, np. telewizyjna, prasowa. To z kolei sprawia, że ten rodzaj marketingu wydaje się być mniej nachalny, a kojarzony może być z interesującą grą z odbiorcą, czy nawet przyjacielską poradą.

  1. Marketing internetowy jest sztuką kreatywnego i twórczego zaprezentowania atutów naszej firmy, produktu czy usługi. To umiejętne i zręczne posługiwanie się językiem, w taki sposób by wydobyć z niego esencję jakości i profesjonalizmu w reklamowaniu naszych produktów. Jednak należy pamiętać o tym, że marketing internetowy to nie tyle sprzedaż produktów i usług ale przede wszystkim umiejętne dostosowanie narzędzi Internetu do przesyłania informacji marketingowej i pozyskiwania potencjalnych klientów. Głównym zadaniem takiego rodzaju marketingu powinno być zwiększenie potencjalnej sprzedaży usług i produktów, przy jednoczesnej rozsądnej konkurencji z potencjalnymi odbiorcami i rynkami. Marketing internetowy ułatwia nam precyzyjne dotarcie do określonej grupy odbiorców. Taka forma reklamy daje nam ponadto możliwość błyskawicznej i szczegółowej analizy rezultatów kampanii oraz sprzedaży.
  2. W dobie dzisiejszej sytuacji rynkowej nie wystarczają już dawne sposoby komunikacji marketingowej. Dlatego też, firmy stawiają na nowoczesne rozwiązania – marketing internetowy. Za pośrednictwem Internetu specjaliści od marketingu i PR są w stanie dojść do najszerszego grona swoich odbiorców. Wiadomo, że obecnie praktycznie każdy ma dostęp do Internetu. Wiele osób korzysta z forów czy blogów, w celu wymiany swoich poglądów bądź zasięgnięcia rady. Tutaj pojawia się pojecie „marketingu szeptanego”, którego uskutecznianie pomaga korzystnie wypromować daną markę. Kolejną kwestią są Social Media. W tym przypadku czołowym medium jest facebook. Firmy zakładając swojego fan page`a kreują wirtualną więź ze swoimi obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Co z pewnością znajdzie efekty w wynikach sprzedażowych. Na uwagę zasługują także techniki SEO – czyli pozycjonowanie, jak również inne przydatne elementy, takie jak e-mailing czy newslettery.
  3. Internet to bez wątpienia medium przyszłości, natomiast  marketing internetowy polega na nadaniu tożsamości zarówno  przedmiotom, osobom jak i ideom. Zbudowany jest z  argumentów  emocjonalnych, ale tez racjonalnych. Powinien trafiać do gustów i

Nadrzędnym, głównym celem marketingu internetowego jest  promocja i sprzedaż produktu, poprzedzona badaniem oraz planowaniem,  wszystko po to, aby osiągnąć sto procent zadowolenia klienta. Aby to osiągnąć wykorzystuje się szereg technik, takich jak:  działania promocyjne, do których należą: promocja, reklama oraz public relations, badania  konsumentów, tworzenie stron www, zarządzanie  informacjami, serwisy społecznościowe,  reklama online, poczta  elektroniczna, oraz elektroniczne biuletyny, programy lojalnościowe  i stowarzyszeniowe.

  1. Marketing internetowy to dosyć wyrośnięte już dziecko marketingu, które niesione falami odpowiednich technik konstruowania reklamy na bezkresnym i coraz bardziej rozrastającym się oceanie o nazwie Internet próbuje wypłynąć na jego szerokie wody docierając do jak największej liczby potencjalnych odbiorców danego produktu czy usługi. Marketing internetowy to naświetlenie w Sieci odpowiednio podanej informacji marketingowej w taki sposób, aby atrakcyjny przekaz zainteresował klienta na tyle, aby nie tylko zachęcić go do pobieżnego zapoznania się z ofertą, ale aby tego klienta przyciągnąć oraz pozyskać. Marketing internetowy to wirtualny bodziec, którego zadaniem jest: „zaproszenie” ludzkiego oka do poświęcenia mu chwili uwagi oraz „obudzenie” w odbiorcy pragnienia bliższego zapoznania się.
  2. Marketing internetowy – jako jedna z form marketingu – jest realizacją założonych celów marketingowych przy użyciu Internetu. W jego skład wchodzi zarówno planowanie strategii, jak i późniejsze wdrażanie jej w życie. Można go inaczej określić jako zastosowanie odpowiednich środków promocji w Internecie, w celu dostarczenia informacji o danym produkcie, we właściwym miejscu i czasie, do odpowiedniej grupy docelowej. Głównym jego zadaniem jest pozyskanie nowych klientów. Marketing internetowy wykorzystuje wszelkiego rodzaju formy reklamy internetowej m.in. banery, ogłoszenia na stronach internetowych, reklamy na serwisach społecznościowych, a także wiele innych. Dzięki temu zapewnia on odpowiednią komunikację z nabywcami, zarazem będąc podstawą sukcesu każdego podmiotu działającego na rynku.
  3. Czym są social media?
  • Social media sprawiają, że świat staje się mniejszy.
  • Social media posiadają siłę jednoczenia ludzi. Bez nich niemożliwa byłaby rewolucja w krajach arabskich i upadek tamtejszych reżimów.
  • Social media, dzięki temu, że działają szybciej niż media tradycyjne, stanowią dzisiaj jedno z głównych źródeł informacji.
  • Social media są dziś jednym z głównych pól prowadzenia amerykańskiej kampanii wyborczej.
  • Social media stwarzają świetną okazje do promocji swojej marki, gdyż zdecydowana część internautów posiada konto na serwisach społecznościowych.
  • Social media dają możliwość marce na organizowanie swojej społeczności.
  • Social media mają obecnie tak dużą pozycję, że najnowsza kampania firmy Procter & Gamble była najpierw wdrażana na serwisach społecznościowych.
  • Social media są demokratyczne. Cenzura nie istnieje. Każdy ma prawo na nich publikować.
  1. Czym są social media?

Social media sprawiają, że świat staje się mniejszy.  Social media posiadają siłę jednoczenia ludzi. Bez nich niemożliwa byłaby rewolucja w krajach arabskich i upadek tamtejszych reżimów. Social media, dzięki temu, że działają szybciej niż media tradycyjne, stanowią dzisiaj jedno z głównych źródeł informacji. Social media są dziś jednym z głównych pól prowadzenia amerykańskiej kampanii wyborczej. Social media stwarzają świetną okazje do promocji swojej marki, gdyż zdecydowana część internautów posiada konto na serwisach społecznościowych. Social media dają możliwość marce na organizowanie swojej społeczności.Social media mają obecnie tak dużą pozycję, że najnowsza kampania firmy Procter & Gamble była najpierw wdrażana na serwisach społecznościowych. Social media są demokratyczne. Cenzura nie istnieje. Każdy ma prawo na nich publikować.

Marketing internetowy to kreatywny, nowoczesny i bardzo efektywny sposób na zaistnienie na rynku. Jako gałąź reklamy, marketing internetowy jest jednym z głównych sposobów promocji firmy bądź produktu w przestrzeni, do której dostęp mają ludzie na całym świecie. Marketing internetowy jest odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego wciąż zmieniającego się świata. W chwili kiedy tradycyjne formy reklamy powoli przechodzą do przeszłości, marketing internetowy jest najbardziej innowacyjnym narzędziem promocji. Dzięki odpowiedniej wiedzy na temat świata i kultury współczesnej oraz przy umiejętnym użyciu konkretnych narzędzi i zdolności, marketing internetowy okazuje się być najbardziej aktualnym i pożądanym sposobem promowania danej marki. Nastawienie na osiągnięcie założonych efektów, przy dobrej organizacji pracy powoduje, że marketing internetowy jest nie tylko skuteczną reklamą, ale bywa także sposobem na rozwijanie kreatywności i wprowadzanie innowacji tak, aby marketing internetowy mógł się wciąż zmieniać, dostosowując się do potrzeb rynku.

  1. Marketing internetowy to interakcja. To także, a może przede wszystkim, Web 2.0, ale równocześnie umiejętność oferowania użytkownikowi treści, których potrzebuje. Treści, których nie odbierze jako nachalnej promocji, sam ich wyszuka i tym chętniej z nich skorzysta. Treści sprofilowanych, dopasowanych do konkretnej grupy na podstawie nie tylko danych socjoekonomicznych, ale głównie stylu życia. Reklama behawioralna jest kluczem. Marketing internetowy to ciągłe zmiany i ciągła potrzeba znajdowania nowych kanałów dotarcia, nowych doświadczeń, które mogą stać się udziałem użytkownika. To nie tylko Facebook i banery, ale szerokie, zintegrowane działania prowadzące do konkretnych celów. Marketing internetowy opiera się obecnie, w czasach „kultury obrazkowej”, na treściach audiowizualnych. Obraz to potęga. Nie można pominąć też SEO i SEM. Jak mówią „the best place to hide a dead body is page 2 of Google search results” 😉
  2. Marketing jest odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania klientów. Istotą marketingu internetowego jest przede wszystkim obecność: na pierwszych stronach wyszukiwarek internetowych, na szczycie News Feeda użytkowników portalu Facebook i podobnych, na mapach internetowych, w skrzynkach pocztowych subskrybentów newsletterów, w reklamach oraz bannerach, ukryta pod słowami kluczowymi w artykułach, na pierwszych miejscach rankingów, katalogów, stron polecanych, wreszcie w dyskusjach, na forach, w opiniach o produktach i usługach, na blogach czy portalach społecznościowych. Jednocześnie ilość i różnorodność przekazów, z którymi styka się użytkownik internetu, zmusza do stworzenia prawdziwie unikatowej oferty marketingowej, o wysokiej jakości wyróżniającej się pośród natłoku informacji i konkurencji.
  3. Marketing internetowy jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej rozwijających się form handlu. Dobrodziejstwa XXI wieku otwierają przed nami nieograniczone możliwości. W sferze biznesu internet znalazł wiele korzystnych zastosowań. Jednym z nich jest reklama – najważniejsza część  e-marketingu. Może przyjmować różne formy. Są to wszelkiego rodzaju banery, reklamy serwisów  społecznościowych czy najmniej lubiane przez internautów mailingowe spamy. W ostatnich latach działy marketingowe przedsiębiorstw znacznie zwiekszyły zakres swoich działań. Dzięki zdobyczom technologii marketing internetowy ewoluował na przestrzeni ostatniej dekady. Dziś jest głównie środkiem przekazu treści, bez której żadna firma praktycznie nie ma prawa bytu. Marketing internetowy ma ogromny potencjał, Z badań wynika, że znaczna część odbiorców  pozyskiwana jest własnie dzięki sile rozwijającego się e-commerce.W stosunku do tradycyjnych reklam e-marketing posiada przewagę konkurencyjną. Polega ona przede wszystkim na możliwości natychmiastowej publikacji treści. Jest to niewątpliwie ogromna zaleta i jednocześnie szansa dla wielu przedsiębiorstw.
  4. Marketing internetowy jest sposobem dotarcia do klientów, oraz potencjalnych klientów poprzez użycie narzędzi internetowych. Narzędzia, które wykorzystuje marketing internetowy, to przede wszystkim portale firmowe, poczta elektroniczna, oraz popularne ostatnio platformy social media, dzięki którym istnieje możliwość interakcji z klientem i poznanie  jego oczekiwań w stosunku do firmy. Istnieje kilka rodzajów marketingu internetowego, takich jak elementy graficzne ukazujące się w oknie przeglądarki, reklama rozsyłana na pocztę, czy tak zwany marketing szeptany, polegający na zamieszczaniu informacji o firmie/produkcie, na tematycznych forach internetowych. Obecnie istnieje bardzo szeroki wachlarz działań marketingowych, które można wykorzystać w internecie. Informacje o kliencie, często są zbierane przez firmy, co ułatwia ukierunkowanie reklamy do potencjalnego odbiorcy.
  5. Social media to narzędzia internetowe służące użytkownikom do wymiany informacji, dzielenia się informacją i zawartoscią internetu, oraz obustronnej komunikacji. Social media zyskały ogromną popularność także wśród reklamodawców, jako kanał łączący firmę z klientem. Wielką zaletą tego typu marktingu jest to, że istnieje praktycznie nieograniczona liczba odbiorców, oraz możliwość uzyskania informacji zwrotnej, co pomaga w dotarciu do klienta oraz planowaniu kampanii reklamowych. Zaletą mediów społecznościowych jest również to, że nie są one odgórnie kontrolowane i cenzurowane, przez co przepływ infomacji jest swobodny i płynny. Zacierają się granice pomiędzy twórcą i odbiorcą przekazu, dzięki czemu nawet działania marketingowe mogą sprawiać wrażenie naturalnej dyskusji. Interakcja użytkowników i wzajemność kontaktów, są naważnieszymi cechami mediów społecznościowych.
  6. Marketing internetowy to nowoczesna forma marketingu polegająca na promocji przedsiębiorstwa w sieci za pomocą stron WWW. Wychodzi on naprzeciw potrzebom współczesnego człowieka, który coraz częściej jest nie tylko użytkownikiem Internetu, ale jego integralną częścią. Dlatego marketing internetowy jest w stanie nie tyle uświadamiać oraz kreować marzenia i potrzeby naszego potencjalnego klienta, ale urzeczywistniać je i zaspokojać. Internet umożliwia szybki kontakt z konsumentem i ekspresowe przesłanie informacji reklamowej do niego,przez pozycjonowanie ich w popularnych wyszukiwarkach internetowych, różnych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter) oraz w formie mailingu. Ponadto atrakcyjny przekaz reklamowy i oryginalna grafika wieńczą całe dzieło umieszczanie treści promujących firmę na stronach WWW.
  1. marketing internetowy usprawnia proces przekazywania informacji – czyniąc go bardziej dynamicznym, pozwala dotrzeć z reklamą, czy przekazem do szerokiego wachlarza odbiorców – ułatwia zatem pozyskiwanie nowych klientów, wydaje mi się zatem, że główne jego zalety to usprawnienie dostępu do informacji dla użytkowników Internetu, efektywniejszy obieg informacji – na skalę globalną, i ulepszenie komunikacji danej firmy z otoczeniem. Ten sposób promocji wydaje się w dzisiejszych czasach najlepszym z kanałów mających na celu dotarcie do potencjalnego konsumenta. Czym jest marketing internetowy, według mnie, najkrócej określić go można jako pewien proces społeczny i zarządczy mający na celu wyprodukowanie, zaoferowanie i wypromowanie konkretnego produktu lub usługi z wykorzystaniem cyberprzestrzeni internetowej. Jego celem jest promocja i sprzedaż produktów i usług z wykorzystaniem nowego kanału przekazu – stron WWW i Internetu oraz przynależnych doń sfer takich jak – blogi, fora dyskusyjne, czy portale społecznościowe jak np. Facebook. Szczególnie interesująca wydaje się być forma marketingu ambientowego jaką jest bardzo obecnie popularny trendsetting zaliczany do ogólniejszej grupy marketingu szeptanego. Jest to jedna z lepszych form promocji – oparta bowiem jest na promowaniu produktów, czy też konkretnych marek przez konkretne osoby samym sobą – idealnym tego przykładem jest działalność „szafiarek” – reklamujących na swoich modowych – lifestylowych blogach wszelakie produkty i usługi począwszy od sklepów odzieżowych, obuwniczych, jubilerskich, przez restauracje, salony SPA i domy wypoczynkowe, po sieci telefoniczne, producentów telefonów, tabletów, samochodów, itp. itd. Tak rozumiany marketing internetowy sprzyja wytwarzaniu pozytywnych skojarzeń z konkretną marką – produkty opisywane przez młode osoby jako użyteczne, dobre jakościowo, czy też po prostu modne łatwiej zyskują aprobatę innych młodych ludzi – gdyż aspekt perswazyjny nie jest tu akcentowany odbiorcy blogów często nie uświadamiają sobie ich perswazyjnej funkcji – w tym rodzaju komunikacji chodzi o formę – dam Ci dobrą radę, ja tego używam, dla mnie ten produkt lub usługa są dobre – spróbuj i Ty, dzielę się z Tobą tym co odkryłam, i co jest naprawdę warte zakupu. Taka forma reklamy sprzyja także wywoływaniu dyskusji między blogowiczkami o produkcie, a zatem informacja o nim dociera do coraz większej liczby użytkowników internetowych. Takie osobiste komunikaty są wiarygodne – są bowiem przekazywane przez autentycznych konsumentów, a zatem ich wartość i realizm korzyści wzrasta – nie są zachwalane przez anonimowych aktorów występujących z reklamach, lecz przez osoby, które po wypróbowaniu produktu – swoje zadowolenie postanowiły zamanifestować i polecić innym daną rzecz. Każdy człowiek jest bowiem bardziej skłonny wierzyć opinii wydanej przez podobną mu społecznie i kulturowo, czy wiekowo osobę, często także osobiście znaną, ułatwia to tworzenie i rozpowszechnianie rekomendacji i pozytywnej opinii o konkretnych dobrach konsumpcyjnych.

Marketing Internetowy, i jego poszczególne odmiany, są wielką szansą dla firm, gdyż wiarygodność reklam telewizyjnych ciągle maleje, staje się ona szumem informacyjnym lub też neutralnym tłem, którego oddziaływanie jest coraz mniejsze.

  1. Social media to grupa internetowych aplikacji umożliwiających rozmaite interakcje pomiędzy użytkownikami. Ich zasięg zdecydowanie wykracza poza obszar oddziaływania mediów tradycyjnych. Stanowią one bowiem zarówno ekwiwalent codziennej prasy, magazynów wyznaczające mody, jak i spotkań towarzyskich. Użytkownicy mediów społecznościowych kreują swoją wirtualną osobowość, określając siebie jako wielbicieli takiej a nie innej muzyki, kina, a także konsumentów produktów, które współgrają z pożądanym wizerunkiem. Jest to szansą dla brandów na to, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, co jednak należy zrobić w sposób umiejętny. Nawet słynny kowboj z reklamy papierosów nie przemówiłby dzisiaj do niczyjej wyobraźni, gdyby kojarzony był ze słabym fanpejdżem zamieszczającym wpisy na temat jarających farmerów, nudnymi postami na twitterze czy blipie oraz uaktualnianym raz w miesiącu blogiem.
  2. Ciężko jest jednoznacznie określić termin Social Media ponieważ obejmuje zbyt ogólny zakres komunikacji. Social Media są to media stworzone w celu rozpowszechniania treści poprzez relację między użytkownikami, oparte są na technologii tj. blogi, mikroblogi, fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Nasza-Klasa, Myspace. Najważniejsza rzeczą w social jest wielokierunkowa wymiana treściami multimedialnymi poprzez video, tekst, audio, grafikę tworzoną przez internautów. Dlatego w dzisiejszych czasach każda firma, która czy zaistnieć bądź utrzymać się na runku koniecznie musi wziąć pod uwagę swoje działania w obrębie social media ponieważ stwarzają one nowe możliwości oraz dają innowacyjne podejście do komunikacji miedzy konsumentem, mediami a marką.
  3. Pozwolę sobie nawet użyć stwierdzenia ze obecnie żyjemy w erze Mediów Społecznościowych i to one kształtują w sposób mniejszy lub większy nasze życie.
  4. Marketing internetowy to płynięcie wraz z krwiobiegiem współczesności. W czasach, kiedy łatwo jest odwrócić wzrok od umieszczonego przy drodze billboardu, ale znacznie trudniej od ekranu komputera, telefonu lub iPada, marketing internetowy staje się najlepszą formą komunikacji z drugim człowiekiem. Możemy mu wysłać maila lub SMS-a, zwrócić jego uwagę kolorowym bannerem, zainteresować go, kiedy nudzi się, czekając na załadowanie ulubionej strony. Możemy przemawiać do niego za pomocą video i animacji, zaintrygować i zaprosić na naszą witrynę. Dzisiaj wszystko i wszyscy są połączeni, więc połączmy się i my – z serwisami informacyjnymi, portalami społecznościowymi i blogami. Płynąc z krwiobiegiem współczesności, w końcu dotrzemy do serca klienta.
  5. Od szyldów z tektury przez jaskrawe neony i uśmiechnięte buzie dzieci na ekranach telewizorów, marketing zarówno bezpośredni jak i pośredni zmieniał się diametralnie na przestrzeni ostatnich dekad. Przyszłość reklamy bezsprzecznie wiąże się z odgłosem pracującej klawiatury i klikanej myszy. Sieć WWW otwiera przed marketingiem nowe, coraz to efektywniejsze pola działań. Niezależnie czy jest to SEM z jego pozycjonowaniem i PPC, czy też kampanie banerowe CPC, każdy ze sposobów wykorzystania środowiska internetowego posiada swoje charakterystyczne zalety które wyróżniają go i predestynują do danych akcji promocyjnych. Sieć WEB daje reklamodawcą unikalną możliwość dotarcia w szybki sposób do grup targetowych, zarówno dzięki wyborowi internetowego medium, od klasycznych blogów przez portale i strony tematyczne po komunikatory społecznościowe, ale także dzięki wszędobylskim plikom cookies.
  6. Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy wykorzystuje Internet, jako narzędzie kontaktu z klientem. Zdanie oczywiste, ale w praktyce nie jest to takie proste, głównie przez dynamikę i nieustanny rozwój technologii informacyjnych. Marketing internetowy rozpoczyna się od irytującego mailingu – spamu zaśmiecającego nasze skrzynki. Banery czy boxy śródtekstowe to wizualne reklamy, najczęściej spotykane w sieci. Ale istnieje też marketing internetowy oparty na przekazie słownym. Copywriting artykułów opartych na zasadach SEO to niemal ekwilibrystyka słowem. Słowa klucze, najistotniejsze ze względu na przekazywaną treść, stają się puzzlami, których umiejętne ułożenie decyduje o skuteczności marketingu internetowego. Marketing internetowy to zatem umiejętne połączenie treści informacji z jej przekazem wizualnym oraz wykorzystanie do tego celu możliwości, jakie daje Internet oraz nowe technologie informacyjne.

  1. Marketing internetowy jest niczym innym, jak formą dotarcia do internauty z konkretną handlowąinformacją. W naszym konsumpcyjnym społeczeństwie potencjalni klienci, świadomie przedzierając się przez morze pożądanych wirtualnych informacji, karmieni są także informacjami, o które sami nie zabiegają. Obrazowo można by rzec, że jest to droga, którą siedzący w domowych pieleszach internauta zostaje poinformowany, że już dziś w atrakcyjnej cenie może kupić wymarzone wakacje czy zamówić u eksperta dietę cud. Już od momentu wpisania w wyszukiwarce hasła i wciśnięciu przycisku „wyszukaj” do akcji wkracza marketing internetowy, który w nieprzypadkowej kolejności sugeruje nam ważność odnalezionych linków. Jego dalsze instrumenty to wszędobylskie reklamy, w których próżno szukać przycisku X. Facebook, Twitter, YouTube, Wykop, Nasza-Klasa – te i inne portale oprócz tego, że biją rekordy popularności w sieci mają wspólne czynniki, którymi są tzw. SOCIAL MEDIA czyli MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE. Definicja SM obejmuje szereg zachowań, potrzeb oraz interakcji międzyludzkich.Pozwalają one zaspokoić potrzebę komunikacji za pomocą zaawansowanych narzędzi, co daje wpływ użytkownikowi na jego otoczenie. Dzięki nim każdy bez ograniczeń wiekowych, rasowych, płciowych itp. może publikować własne opinie i poglądy oraz komentować przekonania innych. Wystarczy dostęp do Internetu, chęć dodawania postów oraz relacjonowania zdarzeń i w momencie każdy może stać się dziennikarzem. Social Media wykorzystywane są także na drodze komunikacji między marką a konsumentem. Odgrywają tu rolę pośrednika. Dzięki nim firmy mogą wzbudzić większe zaufanie i więź emocjonalną z klientem oraz wpływać na jego postawę względem dóbr, które oferują.
  1. Żyjąc w dobie Internetu trudno nie spotkać się z terminem „social media”, który przez wielu ludzi błędnie jest ograniczany wyłącznie do, obecnie wyjątkowo popularnych, portali społecznościowych. Social media to moim zdaniem pojęcie szersze – to wszystkie miejsca w sieci, gdzie użytkownicy mają możliwość kontaktu ze sobą czy publikacji i modyfikacji treści (np. Blogi czy fora internetowe), a jednocześnie będące interaktywne i miłe dla oka. Intensywny rozwój tej sfery Internetu ma ogromny wpływ na usuwanie ograniczeń w kontaktach nie tylko na obszarze jednego miasta czy kraju, ale całego świata, a co za tym idzie – social media są obecnie bardzo chętnie wykorzystywane przez ludzi zajmujących się reklamą i marketingiem.